Institut pro politiku a společnost pořádá pracovní snídani na téma rozvoje české dopravní infrastruktury

Fungující dopravní infrastruktura je jedním ze základních znaků moderního státu. Zároveň je to i předpoklad ekonomického růstu a prosperity. Česko často bývá kritizováno kvůli pomalému tempu výstavby dopravní infrastruktury. Kritici upozorňují, že dálnice se nestaví a hlavní železniční koridory jsou dlouhodobě přeplněné a v případě nenadálé události může dojít k úplnému kolapsu. Podle Nejvyššího kontrolního úřadu stát při současném tempu nedokončí dálniční síť ani do roku 2050. Podobně se mluví o zdlouhavé opravě železničních koridorů i o výstavbě vysokorychlostních tratí.

Jaké kroky připravuje stát, aby zkrátil proces příprav a urychlil tak výstavbu klíčových dopravních staveb? Kdy se motoristé skutečně dočkají kompletní dálniční sítě? A je reálné, aby se Česko skutečně dočkalo vysokorychlostních tratí?

Vystoupí:

Martin Kolovratník, předseda sněmovního podvýboru pro dopravu, Poslanecká sněmovna ČR.

Jiří Svoboda, generální ředitel, Správa železnic, státní organizace

Radek Mátl, generální ředitel, Ředitelství silnic a dálnic ČR

Moderátorem pracovní snídaně je Lukáš Luzar z Institutu pro politiku a společnost.

 

Akce pouze pro zvané.