Analýza komunikace politických stran z pohledu skupinové iracionality 2021
Komunikace s potenciálními voliči nevyhnutelně patří mezi základní činnosti všech politických stran a hnutí. Je samozřejmé, že politické subjekty se snaží způsob komunikace přizpůsobit svým příznivcům. Některé subjekty budou cílit na voličský segment, který dává přednost spíše věcným a racionálním argumentům. Jiným kandidujícím stranám mohou k volebnímu úspěchu pomoci voliči, kteří slyší především na emotivní přesvědčování. Politické subjekty, které se snaží získat jejich hlasy, musí vsadit na vypjaté přesvědčování a na vzbuzování strachu a hněvu, ale také na pozitivní emoce, jako je pocit kolektivní hrdosti. Bezpochyby způsob komunikace také odpovídá naturelu daných politických představitelů. Extrémista je zcela zaujat „vyšší“ hodnotou, jejím prosazováním, bojem za ni a odporem vůči jejím „nepřátelům“.
Studie – Milan Petrák, září 2021
Celý text naleznete v PDF pod odkazem níže.
PDF ke stažení