Boj o televizní poplatek
Plánovaná velká mediální novela má zvýšit poplatek za Českou televizi a současně i počet koncesionářů. Toto navyšování je v důsledku ztráty jeho kupní síly. Cenová hladina vzrostla o 67 % od posledního zvýšení. Samotná ztráta reálné hodnoty televizního poplatku však nemůže být jediným důvodem k jeho růstu. Kvalitativní i kvantitativní ukazatele České televize neindikují výrazný nedostatek finančních prostředků. Při navyšování televizního poplatku je potřeba sledovat i efektivitu jeho vynakládaní.
Hlavní body analýzy:
- Velká mediální novela navyšuje televizní i rozhlasový poplatek, zavádí jejich indexaci a zvyšuje i počet koncesionářů.
- Nárůst cenové hladiny od posledního navýšení televizního poplatku přesahuje 67 %.
- Celkový počet evidovaných přijímačů se snižuje, je však potřeba nadále bojovat s fenoménem černého pasažéra.
- Česká televize je nejvyhledávanějším vysílatelem v ČR, navyšuje objem ukončené výroby
a odměny zaměstnanců jsou na nadprůměrné úrovni.
Analýza – Martin Zeman, květen 2024
Celý text naleznete v PDF pod odkazem níže
PDF ke stažení