Generace Z na trhu práce: výzva pro zaměstnavatele i stát
Generace Z přichází na trh práce a mění jeho podobu. Už dávno nejsou nejdůležitější peníze – potenciální uchazeči o zaměstnání se nerozhodují podle benefitů, jako jsou stravenky. Nyní dominují wellbeing, sebevzdělávání, flexibilita a udržitelnost. Mladí lidé se ptají: „Dává moje práce smysl?“ Firmy a instituce musí na tuto novou poptávku reagovat, aby zůstaly konkurenceschopné. Mladým lidem je potřeba nabídnout digitalizaci, méně byrokracie a především pozornost.
Hlavní body analýzy:
- Generace Z výrazně mění požadavky na zaměstnavatele. O přijetí pracovní nabídky rozhoduje pověst firmy v oblasti udržitelnosti a wellbeingu.
- Udržet si loajalitu mladého zaměstnance znamená nabídnout mu psychickou podporu a možnost sebevzdělávání.
- Tradiční modely práce a kariérního růstu, které byly určené pro předchozí generace X a Y, již přestávají odpovídat realitě digitální ekonomiky.
Policy Brief – Irena Krcháková
Celý text naleznete v PDF pod odkazem níže.
PDF ke stažení