Nestihli jste některou z našich akcí? Nebo Vás prostě jenom zajímají nejdůležitější informace, které zazněly? V jednoduchosti je krása. Rozhodli jsme se proto, že všechny reporty, videa, fotografie a tiskové zprávy dáme přehledně na jedno místo. Ať už hledáte cokoliv, určitě jste tu správně. Teď už Vám nic důležitého neuteče.

PODÍVEJTE SE NA DALŠÍ ANALÝZY

28. 10. 2025

Generace Z přichází na trh práce a mění jeho podobu. Už dávno nejsou nejdůležitější peníze – potenciální uchazeči o zaměstnání se nerozhodují podle benefitů, jako jsou stravenky. Nyní dominují wellbeing, sebevzdělávání, flexibilita a udržitelnost. Mladí lidé se ptají: „Dává moje práce smysl?“ Firmy a instituce musí na tuto novou poptávku reagovat, aby zůstaly konkurenceschopné. Mladým lidem je potřeba nabídnout digitalizaci, méně byrokracie a především pozornost.

Hlavní body analýzy:

  • Generace Z výrazně mění požadavky na zaměstnavatele. O přijetí pracovní nabídky rozhoduje pověst firmy v oblasti udržitelnosti a wellbeingu.
  • Udržet si loajalitu mladého zaměstnance znamená nabídnout mu psychickou podporu a možnost sebevzdělávání.
  • Tradiční modely práce a kariérního růstu, které byly určené pro předchozí generace X a Y, již přestávají odpovídat realitě digitální ekonomiky.

Policy Brief – Irena Krcháková

Celý text naleznete v PDF pod odkazem níže.

PDF ke stažení