Influenceři a česká politika
Změny na mediální scéně, které přinesl nástup nových médií a sociálních sítí, se pomalu propisuje i do české politiky. Dříve bylo pro politickou stranu extrémně důležité být za dobře s novináři, dnes je důležitější si najmout ty správné influencery a lidi, kteří vědí, jaký typ obsahu a jaký typ informací nejmladší obyvatelé ČR vyhledávají a vyžadují. Bránit se tomuto trendu je naivní. Důležité je pochopit, co se za posledních 20 let ve společnosti stalo a proč krátká prezentace na Instagramu může mít větší vliv než 10 stránkové elaboráty v nejprestižnějších médiích.
Hlavní body analýzy:
- Influenceři jsou dnes nedílnou součástí reklamní mašinérie, která již prostoupila celou společnost a politiku nevyjímaje. Úspěch Filipa Turka a Motoristů sobě je jen nepatrná část celého příběhu.
- V České republice existuje fenomén politických influencerů, z nichž ale každý zvolil jinou strategii, jak svůj vliv monetizovat.
- Současný problém ale není nepřiznaná spolupráce s politickými stranami a výmluvy na „důsledné oddělování soukromých a pracovních záležitostí“, ale obrovská inflace zábavného obsahu, který se zábavný jen tváří, ale ve skutečnosti má tvrdě prodávat a ovlivňovat a často cílí na ty nejmladší a nejzranitelnější.
Policy brief – Karel Sál
Celý text naleznete v PDF pod odkazem níže.
PDF ke stažení