Nestihli jste některou z našich akcí? Nebo Vás prostě jenom zajímají nejdůležitější informace, které zazněly? V jednoduchosti je krása. Rozhodli jsme se proto, že všechny reporty, videa, fotografie a tiskové zprávy dáme přehledně na jedno místo. Ať už hledáte cokoliv, určitě jste tu správně. Teď už Vám nic důležitého neuteče.

PODÍVEJTE SE NA DALŠÍ ANALÝZY

15. 8. 2024

Změny na mediální scéně, které přinesl nástup nových médií a sociálních sítí, se pomalu propisuje i do české politiky. Dříve bylo pro politickou stranu extrémně důležité být za dobře s novináři, dnes je důležitější si najmout ty správné influencery a lidi, kteří vědí, jaký typ obsahu a jaký typ informací nejmladší obyvatelé ČR vyhledávají a vyžadují. Bránit se tomuto trendu je naivní. Důležité je pochopit, co se za posledních 20 let ve společnosti stalo a proč krátká prezentace na Instagramu může mít větší vliv než 10 stránkové elaboráty v nejprestižnějších médiích.

Hlavní body analýzy:

  • Influenceři jsou dnes nedílnou součástí reklamní mašinérie, která již prostoupila celou společnost a politiku nevyjímaje. Úspěch Filipa Turka a Motoristů sobě je jen nepatrná část celého příběhu.
  • V České republice existuje fenomén politických influencerů, z nichž ale každý zvolil jinou strategii, jak svůj vliv monetizovat.
  • Současný problém ale není nepřiznaná spolupráce s politickými stranami a výmluvy na „důsledné oddělování soukromých a pracovních záležitostí“, ale obrovská inflace zábavného obsahu, který se zábavný jen tváří, ale ve skutečnosti má tvrdě prodávat a ovlivňovat a často cílí na ty nejmladší a nejzranitelnější.

Policy brief – Karel Sál

Celý text naleznete v PDF pod odkazem níže.

PDF ke stažení